Kotleciki z soczewicy w curry

Składniki
KOTLETY:
50 dag zielonej soczewicy
2 jajka
1 mała papryczka chilli
1-2 ząbki czosnku
2 łyżeczki kuminu
sól i pieprz
płatki owsiane lub mąka razowa do panierowania
olej do smażenia

SOS CURRY:
1 cebula
1 ząbek czosnku
1 mały jogurt naturalny
1 łyżka mąki
1 łyżka oliwy z oliwek
1 łyżka masła
2 łyżeczki przyprawy curry
sól i pieprz

Przygotowanie:
Soczewicę namoczyć przez 3 godziny. Opłukać pod bieżącą wodą i gotować ok. 1,5 godziny na małym ogniu (ja ugotowałam soczewicę poprzedniego dnia wieczorem). Zimną i miękką soczewicę przełożyć do dużej miski i zmiksować blenderem tak, aby nie wszystkie ziarna były przetarte.


Do soczewicy dodajemy jajka, przyprawy i pokrojoną drobno papryczkę chilli (bez nasion) - dobrze solimy - masa nie może być jałowa w smaku. Jeżeli masa jest zbyt wilgotna dodaj trochę bułki tartej. Formujemy kotleciki w dowolnym kształcie i obtaczamy w płatkach owsianych lub mące razowej (ja użyłam właśnie mąki). Część masy można zamrozić i wykorzystać na inny dzień. Na rozgrzanym oleju smaż kotleciki, aby ładnie zrumieniły się z każdej strony i aby miały chrupką skórkę.
Przygotowujemy sos. Pokrojoną cebulę podsmażamy na oliwie i maśle. W osobnym naczyniu dokładnie mieszamy  jogurt naturalny, mąkę, curry, sól i pieprz oraz przeciśnięty przez praskę czosnek. Patelnię z cebulą odstawiamy z kuchenki i powoli wlewamy sos jogurtowy. Po dokładnym wymieszaniu delikatnie podgrzewamy i doprowadzamy do zagotowania.
MOJA RADA: do kotlecików z soczewicy możemy również przygotować inne sosy. Ważne, aby był to sos o bardzo wyrazistym smaku, który przełamie lekką goryczkę soczewicy - np. pikantny sos pomidorowy lub słodko-kwaśny z imbirem.


Do tego dania świetnie pasują gotowane warzywa. Ja ugotowałam zieloną fasolkę szparagową z pokrojoną w długie słupki marchewką. Jednak danie to również będzie dobrze smakować z chlebkiem pita, który można maczać w sosie curry.

Kotleciki z soczewicy w curry

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz